Oj!

Söndag idag ja.. Det betyder att imorgon är det en vecka sedan jag opererades. HELT SJUKT hur snabbt den veckan har gått, trots att jag bara sitter hemma och äter och dricker hela tiden. Jag har ju sjukt tråkigt om dagarna, men ändå går tiden snabbt. Det känns bra att tiden går så snabbt, jag vill bara att jag ska få börja äta puré nu. Flytande är inte alls så spännande kan jag säga. Jag får fortfarande inte i mig varma soppor, så just nu äter (dricker...) jag naturdiet som middag och kvällsmat. Men det känns helt okej faktiskt. De är ju inte äckliga, och jag har ju levt på dem i 1 månad innan, så varför inte liksom... Nu ser jag fram emot att få äta lite potatismos och fisk, eller en mosad köttbulle liksom. Det blir munorgasm när jag bara tänker på riktig mat. Jag kan ärligt talat inte förstå de som säger att de inte alls är sugna på något onyttigt allt efter operationen, precis som att de vaknar och är "helade" helt plötsligt. Jag ska inte ljuga, jag har ätit pizza PSYKISKT säkert 100 gånger sedan jag kom hem från sjukhuset. Haha! Men det lär dröja länge innan jag vågar mig på att ens testa pizza. Jag håller mina kostråd till punkt och pricka än så länge. Men jag skulle kunna döda för ett glas Pepsi max. Jag tror jag ska skaka ur kolsyran ur en Pepsi och dricka lite imorgon. Bara liiite...

Inatt kunde jag minsann sova på vänster sida. Har inte kunnat det sedan operationen, och det är ju den sidan jag alltid sover på annars. Så det har varit jobbigt. Jag använder en liten "magkudde" undertill så funkar det :)

Jag har inte mycket mer att skriva just nu. Jag kämpar på här hemma. Peppar peppar har jag sluppit smärta och så. Jag är bara grymt irriterad på mina stygn, och vill ha av dem NU, NU, NU! De kliar. Mamma skulle byta ett av förbanden härom dagen, och de läker redan jättefint. Det känns bra! Jag vet inte om jag ska sikta på att gå till VC och ta bort dem på fredag, eller om jag ska vänta till måndagen efter det. Där står i papperna att de ska sitta 10-14 dagar. Och på fredag har det gått 11 dagar. Vi får se hur jag gör. Jag vill bara ha bort dem!

Nej, nu ska jag dricka mitt sista mellanmål (1dl äppeljuice utspädd med 1dl vatten), sen ska jag nog gå och lägga mig. Eller något. Dygnsrytmen har såklart redan blivit förstörd igen. Jag trivs bättre på nätterna, what can I say?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0