En vecka.

Nu har en vecka gått. Som jag skrev igår så har den veckan gått väldigt snabbt. Hoppas kommande vecka går lika snabbt, för nu är jag SÅ redo för att äta lite mosad mat! Haha.. Idag var första väg-dagen. Jag har gått ner 4 kg sedan operationen, på en vecka! Jag är sjukt nöjd med detta, trots att de flesta gått ner mer första veckan. Jag bryr mig inte. För hur lätt är det att gå ner 4 kilo på en vecka egentligen? Nej, inte lätt alls! Så jag är jävligt nöjd!

Denna dagen började väldigt bra. Jag vaknade och var på bra humör. Åt frukost, gick sen ut på en promenad på 30 minuter. Funderar på att ta samma promenad nu ikväll, så får jag ihop det till en timme, som är rekommenderat.
Nu på kvällen blev jag fruktansvärt deprimerad igen. Humöret hoppar upp och ner varannan sekund. Det är sjukt frustrerande.

Jag sitter och sippar på mitt mellanmål - 1 dl juice utspädd med 1 dl vatten. Det tar mig alltid längre tid än vad det ska att dricka upp det där lilla. Men jag håller ju på med andra grejer samtidigt.

Jag var på maxi innan. På dörrarna stod det "Denna vecka: Lösgodis 29,90kr/kg" och jag tänkte i mina gamla banor: "ska nog köpa lite lösgodis", sen kom jag på att det kan jag ju inte alls göra. Det roliga är att den tanken bara kom, jag är ju egentligen inte ett dugg sugen på godis. Jag är sugen på mat. KÖTT. Tänk så mycket hjärnan styr egentligen. Eller invanda beteenden. Jag vill ju inte ha godis, men ändå tyckte hjärnan att jag skulle ha. Jag köpte i alla fall 0,5 l pepsi max. Jag slog upp 1,5 dl i ett glas som har fått stå och slå av sedan 1. Jag tänkte jag skulle "fuska" lite och dricka det sen. Egentligen tycker jag inte det är att fuska, eftersom det faktiskt inte innehåller något onyttigt. Vi får se hur jag gör, moralgränsen i hjärnan säger att det inte är okej liksom. Decisions decisions...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0