Återbesök och annat trevligt.

Jag orkar inte vara hemlig med min vikt längre. Det är ju inte direkt nån hemlighet att jag är tjock, så varför hålla vikten hemlig. På informationsmötet vägde jag 127,4 kg. Ja, jag skäms. Nej, jag förstår inte hur jag kunde låta det gå så långt. Men det gjorde det ändå. What to do? Jag har i alla fall tagit tag i det. Nu väger jag 105,2 kg. Bara 5,3 kg kvar tills jag är på tvåsiffrigt! Den dagen kommer jag aldrig glömma!

Igår var jag på återbesök på Aleris. Månads-återbesöket. Där fick jag träffa en sjuksköterska som tog blodtryck, vägde mig och tog mina mått. Jag har nu totalt gått ner 22,2 kg. Jag är så jävla stolt över det. Som vissa säger så "fuskar" jag ju genom att jag är opererad. Jag förstår inte hur ni ens kan få för er att säga något sånt. Jag fuskar inte. Ni skulle bara veta hur jävla svårt det är att vara Gastric Bypass-opererad. Det är inte någon lätt grej. Jag kämpar dagligen! Så tänk ett par extra gånger innan ni öppnar käften är ni snälla... Anyways, jag fick träffa sköterska och läkare. Sköterskan vägde mig, sen tog hon mitt midjemått. Jag har minskat 9 cm sedan operationen. Alltså har jag minskat 19 cm runt midjan sedan 27 november. Jag är så jävla nöjd med mig själv. Jag ser att det funkar nu. Jag ser att allt kämpande är värt det. Efter det fick jag träffa läkare som mest undrade hur jag mådde överhuvudtaget. Mer än så var det inte, jag slapp tack och lov att träffa dietisten! Hon är så nitisk. >_<

I måndags fick jag börja äta vanlig mat igen. Jag åkte iväg på äventyr, men det var inga problem. Denna veckan har det blivit kycklingsallad, wok, hemmagjord pizza, afrikansk fläskfilé (som jag tuggar väldigt noga...), stekta nudlar med kyckling, tacos. Det har varit så himla gott! Det har varit så skönt att börja äta riktig mat igen. Nu känner jag mig som en riktig människa igen. Sååå skönt!

Sen vill jag ursäkta för att jag inte bloggar så mycket. Jag har annat på tankarna. T.ex har jag gått och blivit kär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0