Jag får skylla mig själv.

Det kanske är för mycket begärt av mig att tycka att folk ska stötta mig i detta. Jag går igenom den svåraste tiden i mitt liv just nu, och snart blir det ännu svårare. Jag har fått höra att detta är ju inget jag MÅSTE göra. Jag har ju "valt" detta själv. Nej, jag har inte valt detta själv. Och jo, jag måste göra det. Visst, det finns ingen som står med en kniv mot min strupe och säger att jag MÅSTE göra det. Men vad händer om jag inte gör detta? Jag går hela tiden upp i vikt. Jag kommer sluta som en av dem man ser på tv som väger 250 kg och inte kan röra sig. Är det ett värdigt liv? Nej, det är det inte. Så jag måste göra detta. Jag vill kunna ha ett värdigt liv. Faktum är att denna operationen förmodligen kommer ge mig 10 år längre att leva. Jag vill inte dö av min övervikt, eller följdsjukdomarna. Är jag dum då, eller?

Jag är ensam i detta, jag vet det. Men jag tycker inte det är för mycket begärt att folk ska stötta mig igenom detta ändå. Men jag är väl dum.

Om någon bryr sig har jag nu gått ner 6 kg. Jag ska ner 2 kg till innan operationen. Borde gå bra.

Kommentarer
Postat av: Alex - en kolossalt genomtänkt blogg

Du klarar det här, du är duktig! Jag önskar att jag med hade orken att göra något åt min övervikt, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra, hah. ._.

2011-12-27 @ 02:36:51
URL: http://adrenalinkick.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0